אירועי חודש המודעות לסרטן השד – 2020

כבכל שנה, וגם השנה – על אף הקורונה, עמותת אחת מתשע מציינת באוקטובר את חודש המודעות לסרטן השד.
חודש המודעות ידגיש את המהלך אל מול סל הבריאות להורדת גיל בדיקות הממוגרפיה, מהלך שהחל לפני כשנתיים והוא בעל חשיבות עליונה להצלת חייהן של נשים צעירות.

השנה בשל הקורונה עיקר הפעילות עוברת למרחב הדיגטלי. העמותה תקיים עשרות הרצאות וסדנאות באמצעות הזום לקידום החשיבות לגילוי מוקדם של סרטן השד. בנוסף העמותה תקדם את המסר דרך קמפיין דיגיטלי נרחב.

קמפיין מרימות דגל ורוד – מורידות את גיל הממוגרפיה ל-40

במסגרת התקופה הנוכחית המורכבת, ובשל מגבלות ההתכנסות, מתקיימת השנה הפעילות המרכזית שלנו במרחב הדיגיטלי. המהלך השיווקי יכלול מספר שלבים ואתן/ם מוזמנות/ים לקחת בו חלק:

בשלב הראשון התקיים קמפיין "טיזרי" באינסטגרם, שבמסגרתו נשים וגברים, משפיענים ומובילי דעה פירסמו בחשבון האינסטגרם שלהם את המסר #אני מוריד/ה.

התשובה לכך הגיעה בהמשך, באמצעות התשובות שהעלו המשפיענים וקמפיין באנרים שעלה אתמול באתרים – Ynet, Walla ו- Mako תחת המסר – מרימות דגל ורוד, מורידות את גיל הממוגרפיה ל-40. הקמפיין מפנה לחתימה על עצומה, שקוראת לתמוך בבקשה שלנו להורדת גיל הסקר. היכנסו וחיתמו על העצומה.

חודש המודעות לסרטן השד 2020

מוזמנים להצטרף ולתמוך גם ברשתות החברתיות, באמצעות שימוש בפילטר ייחודי שנוצר לטובת המהלך. כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על הקישור – לצרף את ההאשטג: #מרימות_דגל_ורוד מורידות את גיל הממוגרפיה מ-50 ל-40 ולתייג את העמותה oneinnine@

למהלך הצטרפו גם קהילות הפייסבוק הגדולות שהרימו דגל ורוד בסביבת הקהילה, השיקו לוגו בשילוב הדגל והעלו תכנים הקוראים לפעולה. לרגל הצטרפותן, הופק סרטון, שבו מנהלות הקהילות המובילות קוראות יחד להורדת גיל הממוגרפיה ל-40.

המשיכו להתעדכן בדפי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו ולהצטרף אלינו להרמת דגל ורוד כדי להוריד את גיל הממוגרפיה ולהציל חיים!

הארת בניינים ברחבי הארץ

לרגל פתיחת חודש המודעות, ביוזמת עמותת אחת מתשע הוארו בוורוד בניינים בכל רחבי הארץ, כסמל למאבק במחלת סרטן השד. הארת הבניינים נועדה להעלאות את המודעות לסרטן השד ולחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה, אשר מאפשר את הצלת חייהן של נשים רבות.
למרות משבר הקורונה, נרתמו השנה למיזם ולהעלאת המודעות חברות, ארגונים מרכזיים ורשויות מקומיות, ביניהם, קניון עופר רמת אביב מקבוצת מליסרון, עיריית ירושלים, עיריית באר שבע, רכבת ישראל, עיריית חיפה ואצטדיון "סמי עופר", עיריית נתניה, עיריית רמלה, עיריית רעננה, עיריית כפר סבא, המועצה מקומית קרית טבעון ועיריית ראש העין.

גשר השמורות בנתניה הואר בוורוד לרגל חודש המודעות לסרטן השדבתמונה: גשר השמורות בנתניה מואר בוורוד. צילום: דוברות עיריית נתניה

שיתופי פעולה עם חברות וארגונים

LALINE (ללין)

תיק של ללין לרגל חודש המודעות לסרטן השד 2020זו השנה ה-11 (!) שללין מקיימים פעילות להעלאת מודעות וגיוס תרומה לעמותה באמצעות השקת מוצר ורוד. השנה יימכר תיק בד עם סרט ארוך המשלב גם גלויות מידע על שגרת הבדיקות המומלצת.
התיקים ימכרו באתר ללין ובחנויות  (שייפתחו בתום הסגר) במחיר של 19.90 ₪.  50% מהרווחים יתרמו לעמותה.

מטרנה

מיני סייט של מטרנה במסר: אמא רצינו להזכיר לך לדאוג גם לעצמךזו השנה השנייה שבמטרנה מקיימים פעילות רחבה להגברת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם, תחת המסר – "אמא – החודש חשוב שתדאגי גם לעצמך". המסר יקודם על גבי אריזות המוצרים בדף הסברה ייעודי באתר מטרנה, בסרטון ייעודי, בקמפיין TV ובקמפיין דיגיטלי. בנוסף, תקיים החברה פעילויות הסברה נרחבות לנשים מאוכלוסיות יעד שונות בחברה, בעברית ובערבית, באופן דיגיטלי. הפעילות תכלול "לייב" עם מתנדבת העמותה – מאיה פילר אמר. בנוסף תתקיים פעילות לאוכלוסיית הרופאים שמטרנה עובדת מולם ופעילות לקבוצת משפיעניות ומשפיענים שיקחו חלק בפעילויות ההסברה.

ופלים מן

ופלים מן עם המסר ונשמרתן לנפשותיכןחברת "מן" הותיקה הצטרפו אלינו השנה כדי לעזור לנו להציל חיים בעזרת גילוי מוקדם.
מוצר הדגל של החברה – ופלים בטעם שוקולד נבחר כמוצר שיוביל את המהלך ואריזתו נצבעה בורוד, בצירוף המסר: "ונשמרתן לנפשותיכן. גילוי מוקדם מציל חיים. לכי להיבדק". האריזות תימכרנה ברשתות השיווק במחיר מבצע של 3 אריזות ב-10 ש"ח  והרווח המלא ממכירתן ייתרם לעמותת "אחת מתשע".

ויסוצקי

אריזת חג מהודרת של תה ויסוצקי לרגל חודש המודעות לסרטן השדויסוצקי השיקה לראשונה, לרגל חודש המודעות, מהדורה מיוחדת ומוגבלת של ויסוצקי ירוק super green בטעם אוכמניות ואסאי, באריזת מוצר ורודה – סמל המאבק בסרטן השד. המוצר הנבחר הינו אחד מהמוצרים המובילים של ויסוצקי בסדרה. המוצר יימכר בבלעדיות ברשת שופרסל במחיר של 21.90 ₪.
כחלק משיתוף הפעולה תתרום ויסוצקי לעמותת 'אחת מתשע' ותעזור בהעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד, ועידוד נשים ללכת ולהיבדק.

חלה עם משמעות

מדבקת "רצינו להזכיר לך ללכת להיבדק" - מדבקת חלה עם משמעות על גבי החלהטל אמסטרדם ומאפיות מובחרות במהלך להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם. במסגרת המיזם מספר בתי קפה נבחרים ימכרו מידי סוף שבוע חלות, כשעל כל אחת מהן מדבקה הנושאת את המסר "רצינו להזכיר לך ללכת להיבדק" שיפנה לאתר עמותה.
שיתוף הפעולה מתקיים לזכרן של הגר אמסטרדם יצחקי ז"ל ואורית קופרמן ז"ל שנפטרו מסרטן השד.

Party in Pink מסיבה זומבה בוורוד

Party in Pink - מסיבת זומבה בוורוד והשנה בזום ביום שני 5.10 בשעות 11:00 ו- 17:00כל שנה מפיקה סטייסי שני את party in pink – מסיבת זומבה ענקית עם מאות משתתפות במטרה להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד
השנה בשל הקורונה המסיבה עוברת לזום!

ביום שני ה- 5.10.2020 התקיימו שתי מסיבות: בשעה 11:00 ובשעה 17:00 בהן כל המשתתפות רקדו יחד בוורוד: חולצה, כובע, שפתון, פרחים – הכל הולך!
ההשתתפות היתה בעלות שבחרה המשתתפת, וההכנסות יועברו לעמותת אחת מתשע כתרומה.

קניוני עופר

קניוני עופר חברו אלינו השנה, ויקיימו פעילות רחבת היקף: בשלב הראשון האירו בורוד את קניון רמת אביב  בהמשך, ישיקו ליין צמיד אופנה ייחודיים, לרגל חודש המודעות, בעיצובה של המעצבת ואושיית הרשת – אתי קובו.
כל ההכנסות יתרמו לעמותה. עדכונים במועד השיווק לחנויות בדף הפייסבוק של העמותה ובאתר.
בנוסף, תקדם רשת הקניונים פעילות הסברה ללקוחות ולעובדי הרשת.

חברת כתר

הכסא המוכר של כתר נצבע בוורוד לרגל חודש המודעותחברת כתר משיקה לראשונה מהדורה ורודה ומיוחדת של הכסא המוכר. מטרת המהלך הינה לעורר ולעודד שיח המקדם את ערכי הבריאות, המעורבות החברתית והמוטיבציה בקרב נשים להקדים ולהיבדק, בפרט בימי סגר ובשגרת הקורונה.
הכסאות ימכרו ברשת חנויות כתר בפריסה ארצית והם ניתנים למיחזור מלא בסיום השימוש.

כחלק מהמהלך בחודש המודעות, הוקמו שני מייצבי ענק בפארק הלאומי ברמת גן ובנמל תל אביב. מאות כסאות כתר ורודים, שיוצרו, כאמור, במיוחד לרגל חודש המודעות לסרטן השד, חוברו זה לזה ע"י המעצב אורי שיפרין ענבי, כדי ליצור את אייקון הסרט הורוד.  ליד כל מיצב הוצב שלט המסביר את החשיבות בגילוי מוקדם ומעודד נשים לגשת להיבדק – תחת הכותרת: "שבי רגע. זה עשוי להציל את חייך", עם קוד סריקה לקבלת מידע מציל חיים.
המייצבים נעשו בשיתוף עם עיריית רמת גן, עיריית תל אביב-יפו ונמל תל אביב.

מיצב כסאות כתר בנמל ת"א (צילום: אלכסנדר מולגן) ובפארק הלאומי בר"ג (צילום: אורי שיפרין)

בתמונה: המיצבים בנמל תל אביב (מימין) ובפארק הלאומי ברמת גן

ראלף לורן

חולצת התרומה של ראלף לורן לחודש המודעותחברת ראלף לורן מקבוצת פקטורי 54, משיקה קולקציית פריטי אופנה "ורודים", לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, זאת כחלק ממהלך של חברת פולו ראלף לורן העולמית. המוצרים יושקו בתחילת אוקטובר וימכרו בחנות הדגל של המותג בקניון רמת אביב ובאתר האינטרנט של קבוצת פקטורי 54.
100%מהכנסות מכירת חולצת התרומה (בתמונה) ייתרמו, ובנוסף יתרמו – 25% מהכנסת מכירת יתר הקולקציה של PINK PONY

ארנקי עמנואל

מסיכה לפנים של רשת ארנקי עמנואל לרגל חודש המודעותרשת האופנה ארנקי עמנואל נרתמת למאבק בסרטן השד ותייצר מסכות בד אופנתיות אשר ימכרו בסניפים ובאתר האינטרנט. כל ההכנסות מהמכירה יועברו במלואן לעמותת אחת מתשע, כשבמקביל ארנקי עמנואל תקדם פעילויות הסברה להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד ברשתות החברתיות. לרכישת המסיכה באתר ארנקי עמנואל

רשת נייל סטודיו

לקים עם הסרט הוורוד של רשת נייל סטודיורשת "נייל סטודיו" השיקה קמפיין רשת להעלאת המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד. במהלך יקחו חלק סלבריטאיות ומובילות דעת קהל, אשר יאותגרו במניקור ורוד לצד הסרט המזוהה עם העמותה, תחת האשטאג #לק_מתשע.
בנוסף, תקיים הרשת פעילות הסברתית בתקשורת ותעביר תרומה כספית לעמותה.

חברת LIME

קורקינט ליים עם כרטיס המידע של עמותת אחת מתשעחברת הקורקינטים השיתופיים Lime יוצאת במיזם מיוחד לרגל חודש המודעות ל סרטן השד. במסגרת שיתוף הפעולה, יתלו כרטיסי מידע על אלפי הקורקינטים אותם היא מפעילה ברחבי מטרופולין גוש דן (בערים: תל אביב, גבעתיים ורמת גן), שיעודדו רוכבות להיבדק. הכרטיסים ייקשרו לכל קורקינט בסרט ורוד ויכללו קוד QR אותו רוכבות ורוכבים יוכלו לסרוק על מנת לתרום לעמותה.

Share

אירועי חודש המודעות לסרטן השד – 2020

דילוג לתוכן