תוצאות עדכניות לתרופה איניפאריב לסרטן שד גרורתי טריפל נגטיב

המקור:  ESMO, 10.10.10

11 באוקטובר, 2010   בכנס האגודה האירופית לאונקולוגיה ESMO שמתקיים במילאנו השבוע הוצגו התוצאות הסופיות של מחקר אקראי שלב II לגבי היעילות והבטיחות של התרופה הניסויית איניפאריב Iniparib BSI-201 בחולות סרטן שד מתקדם מסוג שלילי לשלושת הסמנים (טריפל נגטיב – שלילי לאסטרוגן, פרוגסטרון ו-HER2).

איניפאריב היא תרופה ביולוגית ניסויית המשתייכת לקבוצה חדשה של תרופות המעכבות את האנזים פארפ PARP, ובולמות את צמיחת הגידול. מעכב פארפ מונע מתאי הסרטן את היכולת לתקן את הדי.אנ.איי שלהם, ובכך עשוי לשפר את יעילות הטיפול הכימותרפי.

המחקר הקיף 123 חולות שקיבלו עד שני קווי טיפול אחרים בעבר. חלק מהחולות קיבלו במחקר כימותרפיה בלבד (גמזר וקרבופלטין), וחלקן – כימותרפיה בשילוב התרופה הניסויית.

המחקר הראה שיפור של כחמישה חודשים בהישרדות הכוללת, ללא תוספת רעילות משמעותית, בהשוואה לטיפול ללא התרופה. תוצאה זו נחשבת יוצאת דופן בהקשר של סרטן שד, וסרטן גרורתי בכלל, כך ציינו עורכי המחקר.

כמו כן, אצל כ-55% מהנשים שטופלו בתרופה נצפה יתרון קליני (תגובה מלאה או חלקית, או מחלה יציבה) למשך כשישה חודשים, בעוד שבקרב הנשים שטופלו בכימותרפיה בלבד רק כ-34% זכו ליתרון קליני.

החוקרים, הממתינים לתוצאות הניסויים בשלב III ואחרון בתרופה, מציינים שהתרופה עשויה להוות אפשרות טיפולית טובה עבור חולות סרטן שד גרורתי מסוג טריפל נגטיב.

Share

תוצאות עדכניות לתרופה איניפאריב לסרטן שד גרורתי טריפל נגטיב

דילוג לתוכן