עדכונים מוועידת סן אנטוניו לחקר סרטן השד

17 בדצמבר, 2009
מקורות:

Medical News Today, 16.12.09

Medconnect.com, 17.12.09

Medpage Today

בוועידה הבינלאומית השנתית בנושא סרטן השד SABCS, שהתכנסה בדצמבר בסן אנטוניו, טקסס, דווח על מספר מחקרים חדשים שעשויים לשפר את דרכי הטיפול במחלה:

האם שילוב אנתראציקלינים הכרחי בטיפול עם הרספטין?
הטיפול הכימותרפי הסטנדרטי בשילוב הרספטין בנשים עם HER2 חיובי כולל תרופות כימותרפיות ממשפחת האנתראציקלינים (כדוגמת אדריאמיצין, אפירוביצין). הוקרים הציגו תוצאות עדכניות מהניסוי רחב ההיקף BCIRG-006, שמטילות ספק בצורך בשילוב אנתראציקלינים בטיפול.

המחקר הראה כי טיפול כימותרפי סטנדרטי באדריאמיצין, ציטוקסן וטקסוטר בשילוב הרספטין הראה שיעור דומה של הישרדות ללא מחלה לשיעור ההישרדות בטיפול בטקסוטר וקרבופלטין בשילוב הרספטין. כלומר, יתכן שהאנתראציקלינים לא תורמים לשיפור. חשיבות הממצא היא בכך שהורדת האנתראציקלינים מהטיפול מורידה את שיעור הסיכון לפגיעה לבבית ואף את הסיכון הקל ללוקמיה, שהן תופעות לוואי אפשריות.

התוצאות העלו שוב לדיון את שאלת השימוש באנתראציקלינים כסטנדרט טיפולי, והאם יש להחליפם בתרופות חדשות יותר.

שימוש בתרופות למניעת הידלדלות העצם (ביספוספונאטים) למניעת סרטן השד
תוצאות משני מחקרים הראו תוצאות דומות – נטילת ביספוספונאטים דרך הפה למניעת הידלדלות העצם למשך יותר משנה אחת הורידה בשליש את הסיכון לסרטן השד בקרב נשים לאחר גיל המעבר.

המחקר הראשון עשה שימוש בנתוני מחקר אמריקני מקיף על בריאות האישה, המחקר השני הוא ישראלי, בראשותו של ד"ר גדי רנרט מהמרכז הלאומי לבקרת סרטן של קופת חולים הכללית בחיפה. המחקר הישראלי הראה עוד כי אצל אותן נשים שנטלו ביספוספונאטים אך חלו בסרטן השד, היו הגידולים בדרך כלל חיוביים לאסטרוגן.

אולם החוקרים ציינו כי עדיין מוקדם מכדי להמליץ באופן גורף לנשים ליטול תרופות אלו כאמצעי למניעת סרטן השד.

יתרון לטיפול משולב בהרספטין וטייקרב
הרספטין וטייקרב הן שתי תרופות ביולוגיות ממוקדות מטרה, המתאימות לטיפול בחולות עם HER2 חיובי, כאשר לכל אחת דרך פעולה שונה.

מחקר מצא כי בטיפול בנשים עם סרטן שד מתקדם לאחר כשלון טיפולים אחרים, הטיפול בשילוב של שתי התרופות האריך את חיי החולות בחמישה חודשים לעומת טיפול בטייקרב בלבד.

חזרה לחדשות

Share

עדכונים מוועידת סן אנטוניו לחקר סרטן השד

דילוג לתוכן