עדכון הקווים המנחים של ארגוני סרטן בעולם לטיפול בסרטן שד גרורתי

לפי: medscape 11.3.11

15 במרץ, 2011     ה-NCCN, ארגון המאגד את 21 מרכזי הסרטן המובילים בעולם, עידכן את הקווים המנחים שלו לטיפול בסרטן שד גרורתי. העדכונים הוצגו בכנס של הארגון בארה"ב.

לגבי הטיפול המערכתי בסרטן שד מתקדם נוספו הטיפולים בשתי תרופות חדשות שאושרו לאחרונה על ידי ה- FDA בארה"ב:

התרופה הכימית אריבולין (לפירוט על התרופה ראו ידיעה נוספת) – הוספה לקווים המנחים בכימותרפיה כטיפול מועדף בתכשיר יחיד.

פגיעות בשלד הן נפוצות בקרב חולות סרטן שד גרורתי. התרופה הביולוגית החדשה דנוזומב(Denosumab, Xgeva) המשמשת למניעת פגיעות בעצמות, הוכנסה לקווים המנחים של הארגון כאפשרות טיפולית מעט יותר טובה למניעת פגיעות בשלד בהשוואה לתרופות המוצעות כיום למניעת שברים בעצמות: זומרה וארדיה.

רמת הרעילות של דנוזומב נמוכה יותר בהשוואה לזומרה, ולכן יכולה להיות אפשרות מתאימה לחולות עם גרורות בעצמות שסובלות מכשל ואי-ספיקה כלייתיים, לפי מאמר שהתפרסם בשנה שעברה.

בקווים המנחים נאמר עוד כי על האישה לעבור בדיקת שיניים וטיפול שיניים מונע לפני הטיפול, בגלל הסיכון לנקרוזיס של עצם הלסת (הרס העצם מתחת לשיניים) בטיפול בתרופות אלה.

לגבי הטיפול באווסטין, ה-NCCN דבק בהחלטה להשאיר על כנה את המלצתו לטפל באווסטין בשילוב כימותרפיה בסרטן שד גרורתי, למרות החלטת ה-FDA להסיר את ההתוויה של אווסטין לסרטן שד. לפי שעה עדיין ממתינים לתוצאות הליך ערעור על ידי יצרנית התרופה, כך שההתוויה עדיין לא הוסרה סופית.

נושאים נוספים להם התייחסו הדיונים נגעו ליעילות הסרת בלוטות הלימפה, וכן לבדיקה להערכת רגישות לטמוקסיפן CYP2D6, שעדיין אין מספיק הוכחות לגבי יעילותה.

חזרה לכל החדשות

Share

עדכון הקווים המנחים של ארגוני סרטן בעולם לטיפול בסרטן שד גרורתי

דילוג לתוכן