סרטן משני במח

סימפטומים

טיפול

התמודדות

 

הסימפטומים לסרטן שד גרורתי במוח

במידה והסרטן התפשט למוח עלולות להופיע אחת או יותר מהתופעות הבאות:

כאבי ראש – בניגוד לכאב ראש רגיל, כאבי הראש הנגרמים על ידי הסרטן אינם חולפים ועלולים אף להתגבר בהדרגה. כאבי הראש עלולים להיות חמורים במיוחד בבוקר.
בחילה והקאות – באמצעות תרופות נגד הקאות ניתן לשפר את השליטה בתופעות אלו.
חולשה בזרוע או ברגל או חוסר יציבות בהליכה.
הפרעות בראיה.
עוויתות – ניתן לשלוט בתופעה זו על ידי תרופות.
בלבול ואבדן התמצאות או שינויים באישיות – תופעות נדירות.

לראש הדף>>>

הטיפול בגרורות במוח

אם סרטן השד הגרורתי אובחן במוח יוצעו לך אחד או יותר מהטיפולים הבאים:

הקרנות המכוונות ישירות אל המוח במטרה להקטין את הגידול ולהקל על הסימפטומים. טכניקה זו נקראת Stereotactic radiotherapy. יש הוכחות לכך שהקרנות משפרות את איכות החיים של חולות אצלן התפשט הסרטן למוח. תופעת הלוואי הנפוצה ביותר של טיפול זה היא נשירת שיער.

ניתוח להסרת הגידול מהמוח, במידה ומדובר בגידול בודד וקטן, או לניקוז נוזלים המצטברים במוח. ניתוחים אלו נדירים למדי.

הקלת כאבים – באמצעות תרופות משככות כאבים, טיפולים משלימים והרפיה, ניתן להפחית את העוצמה של הכאב תוך ניסיון לשמור על ערנות החולה ולצמצם את תופעות הלוואי ככל האפשר.

תרופות לטיפול בהקאות – להרחבה על טיפול בהקאות

לראש הדף>>>

ההתמודדות

הידיעה שהסרטן שלך התפשט למוח עלולה לעורר בך מחדש את סערת הרגשות שחשת כאשר אובחנת לראשונה כחולת סרטן שד, רק שהפעם בעוצמה רבה יותר. עלולים להיות רגעים בהם יציפו אותך רגשות כעס, פחד, דאגה, עצבות ודיכאון, ומצב הרוח שלך יסבול עליות ומורדות.
יתכן ותצליחי להתמודד עם רגשות אלו בכוחות עצמך או בעזרת אותם אלה הקרובים אליך. אם את מרגישה צורך בעזרה נוספת כדאי שתשוחחי עם האחות או העובדת הסוציאלית המלווים אותך אשר יוכלו להבין טוב יותר את צרכיך המיוחדים ואת הקשיים בהם את נתקלת בהתמודדות עם מצבך. אם נדרשת עזרה לטווח ארוך חשבי גם על פניה ליועץ/ת או פסיכולוג/ית. גם שיחה עם נשים אחרות שעברו חוויות דומות יכולה לעזור. את יכולה לעשות את זה במסגרת קבוצת את יכולה גם לשוחח עם מישהי שעברה חוויות דומות, וזאת במסגרת של קבוצת תמיכה או בקשר אישי.

לראש הדף>>>

חזרה להישנות וסרטן שד גרורתי

Share

סרטן משני במח

דילוג לתוכן