12 בינואר 2016

המקור: 10.12.2015  Medscape

במסגרת מחקר רטרוספקטיבי שנערך בהולנד והקיף כ- 37,000 נשים, עלה כי טיפול משמר שד הכולל ניתוח להסרת הגוש בשילוב טיפול קרינתי עשוי להיות עדיף על ניתוח לכריתת שד.
במחקר נסקרו נשים שאובחנו כחולות בסרטן שד בין השנים 2002-2004. שיעורי ההישרדות לאחר עשר שנים היו טובים יותר עם טיפול משמר שד (76.8%) בהשוואה לנשים לאחר כריתת שד (59.7%). הקבוצה שעברה טיפול משמר שד הורכבה בעיקרה מנשים צעירות יותר, עם גידולים קטנים וחד מוקדיים, עם שיעור טיפולים הורמונאלים נמוך, ושיעור נמוך של דיסקציה של קישריות הלימפה בבית השחי.

החוקרים סקרו בנוסף תת קבוצה של 7,552 נשים שאובחנו בשנת 2013, בעלות מאפיינים דומים, כדי לקבוע את שיעור ההישרדות ללא מחלה לאחר עשר שנים. גם כאן הקבוצה שעברה ניתוח משמר שד הייתה בעלת שיעור הישרדות גבוה יותר בהשוואה לקבוצה שעברה כריתת שד אם כי כאן ההבדל הסטטיסטי לא היה מובהק (83.6% לעומת 81.5%). עם זאת מהנתונים עולה כי בקבוצה שעברה טיפול משמר שד, שיעור ההישנות האיזורית וגרורות מרוחקות היו נמוכים יותר בהשוואה לנשים לאחר כריתת שד.
לדברי ד"ר Sabine Siesling מרכזת המחקר, המסקנה העיקרית העולה מהמחקר היא כי "טיפול משמר שד הוא הטיפול הנבחר בעיקר במקרה של גידולים קטנים, כאשר הדבר אפשרי מבחינה רפואית"

Share

מחקר חדש מגלה כי עדיף ניתוח משמר שד עם טיפול קרינתי

דילוג לתוכן