לזכרה של ברכה קוזוקרו

 

ברכה קוזוקרו ז"ל, המתנדבת הראשונה של עמותת אחת מתשע,
נפטרה בי"ב סיון, תשע"ג, 21 במאי, 2013.

אל סיפורה של ברכה – הסיפור האישי שכתבה ברכה אודות התנדבותה בעמותה וההתמודדות עם המחלה.

לספר הילדים סבתא לוחמת – שנכתב לזכרה ע"י בתה אורית סגל.

כמה מילים שכתבו אודות ברכה אירית פנט, יו"ר העמותה, אסתר בוסקוביץ, מתנדבת העמותה וחברתה לדרך ההתנדבות, והצוות המקצועי של העמותה.

אירית פנט, יו"ר העמותה:

ברכה מאד יקרה,

אני מודה שקשה לי לעמוד כאן לפני חברותינו המשותפות ולדבר עליך.

אני מתנדבת כבר עשר שנים ורואה עצמי ותיקה, אבל את שייכת לתקופה של הקמת העמותה, כשהתגבש הרעיון בצורך של עזרה של נשים שהיו חולות לנשים שהינן. את שייכת לגרעין בעל החזון שאבחן את הצורך בסוג העזרה הזה. הנשים שגילו אצל עצמן את הצורך לחלק את הכוחות שנתגלו בהן בעת המחלה. הנשים שהרגישו ומרגישות את הצורך לתת, לתמוך במי שעושה את הדרך הקשה הכל כך מוכרת לנו.

הדרך שלך היתה יותר קשה, והיא מסתיימת עכשיו בפרידה. כל כך שמחתי לראות אותך בסוף השבוע האחרון. היית פעילה ונלהבת, וכל כך רזה. אבל פרט לזה לא שיתפת ברמז במצבך. להיפך, המשכת לשאול מה את יכולה לתת. וכאן מסתבר הנכונות היא שקובעת ולא הכוחות. אותם תמיד מצאת איך לגייס שוב ושוב.

לכל צורך מצאת זמן וחשיבות. ההתנדבות שלך לא הייתה פסיבית. רצית לדעת ולתרום לאיך עושים מה, איך משפרים, איך מתקדמים. ישבת איתי על רעיונות לבית החולים המושלם, שחלמנו שנוכל לתרום ולייעץ בהקמתו. עכשיו, מספרת מיה, שישבתן לאחרונה יחד לכתוב הרצאה לרופאים מבוססת על ההתנסויות שעברת. ישבת איתה גם כדי לעזור בהכרות עם החברה החרדית על מנת לקדם את פרויקט הבדיקות בקרב נשים חרדיות.

ישבנו יחד את ואני בבית קפה בפתח תקווה. סיפרת לי על משפחתך בהתרגשות, באהבה, בגאווה גדולה. הראית לי אלבומי תמונות, חתונת בתך. הפקת הרבה כוח מן המשפחה ומן העובדה שקבלו את הצורך שלך לתמוך בנשים אחרות, במסגרת שלנו ובמסגרות נוספות.

ידעת כל הזמן את מצבך הרפואי ועד כמה הזמן קצוב, ונתת הרגשה של שליטה מוחלטת בחייך, של נדיבות של מי שלא נכנע לתכתיבים של המחלה.

איזה אומץ לב, איזו שליטה עצמית מופלאה. אילו כוחות לשמור על סדרי העדיפויות שלך, לשמור על האנשים שאת אוהבת, לא לתת לתוהו ולפחד להשתלט. לראות מתוך המקום הקשה במקום את צרכייך דווקא את האחר ,ולמצוא כוחות במתן. הנתינה לא רוקנה אותך אלא להיפך. אני מאושרת שזכיתי להכירך ולהתנדב לצידך. אתגעגע לצניעות , לטוב הלב השקט , לחום ולאכפתיות ולמעורבות שלך, אתגעגע מאד.

אירית פנט, יו"ר עמותת אחת מתשע

אסתר בוסקוביץ':

ברכה ז"ל הייתה מהראשונות המתנדבות באחת מתשע.

היא ניחנה ברצון עמוק לתת מכל הלב לחולות סרטן שד, ובראשית דרכה דרשה מעצמה מעל ומעבר לכוחו של אדם אחד. בהדרכה שקיבלנו למדה ברכה להגביל את עצמה ולדאוג גם לבריאותה ולזמנה – אך זה היה מנוגד לאופייה.

במקביל לעבודה כספרנית, להיותה אם ורעיה מסורה, התנדבה גם לאגודה למלחמה בסרטן, בתפקיד "יד להחלמה", הכולל גם ביקור של חולות מנותחות בבית החולים. גם מכריה ושכנותיה זכו לתשומת ליבה, וכל מי שהיה צריך עידוד ועצה קיבל ממנה ביד רחבה.

בדרכה השקטה והענווה קנתה את לב כולנו, שהיינו איתה בהדרכות, בסופי שבוע ופעילויות אחרות. כל כך שמחתנו בשמחתה של ברכה כשחיתנה את ביתה, והיא הייתה כבר חולה מאוד.

עד הרגע האחרון לא התלוננה ואזרה כוח להשתתף בסוף השבוע האחרון בצובה. כמה חבל שהמחלה קטפה אותה ממשפחתה ומאיתנו.

לא נשכח אותה והיא תהיה דוגמא לעניינו תמיד.

אסתר בוסקוביץ'

צוות אחת מתשע:
ברכת יום הולדת מצוות העמותה, שנשלחה לברכה במאי 2013 כמה ימים לפני שנפטרה:

לברכה שלנו,

המתנדבת הראשונה של אחת מתשע,

זה משפט שאת תמיד אומרת, לכל אחת שאת מכירה דרך העמותה.

ואנחנו רוצות להוסיף, המתנדבת של העמותה!

תמיד עוזרת, בחיוך, במילה טובה, עם הרבה סבלנות ואהבה,

לכל אישה, בכל גיל, בכל שעה…

האם אלה לא קריטריונים למתנדבת השנה?

חלקנו מכירות אותך מקרוב לאורך שנים רבות וחלקנו מכירות אותך מרחוק,

אבל דבר אחד כולנו יודעות שאם יש משהו שאנחנו רוצות לדעת על העמותה,

ברכה היא הכתובת. ספרנית ומידענית, זה בטוח, ואנחנו נהנות תמיד לקבל ממך המלצות לספרים או כתבות חדשות שיוצאות בעיתון.

אז זה הזמן לאחל לך מזל טוב ליום ההולדת,

מאחלות לך המון בריאות לשנים הבאות, הרבה נחת מהילדים והנכדים,

שתמשיכי להיות המתנדבת של העמותה,

ובעיקר אנחנו מקוות שתתני לעצמך לקבל קצת בחזרה מכל הטוב שאת נותנת לאחרים, עם המון השקעה ואכפתיות…

מצוות עמותת אחת מתשע

Share

לזכרה של ברכה קוזוקרו

דילוג לתוכן