לא מוותרות על הזכויות שלכן

מאת עו"ד שירין ג'יריס, מנהלת תחום מיצוי זכויות

לפני מספר שבועות פנתה אליי אישה מקסימה בת 55 , שמתמודדת עם סרטן שד. היא סיפרה שתוך זמן קצר מרגע הגילוי היא עברה ניתוח כריתה והקרנות. כתוצאה מהטיפולים שעברה, ומגוון בעיות רפואיות אחרות, נפגע כושר התפקוד שלה בצורה משמעותית. הייתי מופתעת לשמוע, שלמרות זאת היא קבלה מכתב דחיה מביטוח לאומי לקבלת קצבת נכות. כמובן שהגשתי ערר בשמה. לשמחתי הערר התקבל, ואני יכולתי לנשום לרווחה, כשאני יודעת שהיא נהנית  מהקצבה, המגיעה לה כל כך.

התמודדות עם מחלת סרטן שד היא קשה ומורכבת, פיזית, נפשית ולעיתים קרובות גם כלכלית. הרבה נשים שמאובחנות, אינן מודעות למכלול הזכויות הרפואיות והסוציאליות המגיעות להן, לכן אני  רואה חשיבות עליונה בהגברת המודעות לזכויות החולה.

לאחרונה זכיתי לעזור ללא מעט נשים, שמתמודדות עם סרטן שד, במיצוי הזכויות שלהן מול קופות החולים. במקרה אחד, פנתה אלי אישה בת 50 מצפון הארץ, שחלתה בסרטן שד לפני מספר שנים. כיוון שהייתה היסטוריה משפחתית ומבנה שד צפוף, שלא מאפשר גילוי מדויק בבדיקת ממוגרפיה, ולאור העובדה  שהתגלה גוש נוסף בבדיקת ה MRI הראשונה, הומלץ לה על ידי מספר רופאים לעשות כעת בדיקת MRI נוספת. הגיוני, לא? אבל בפועל, בקשתה לביצוע הבדיקה נדחתה על ידי קופת החולים בה היא חברה. לאחר שפנתה אלי, הגשתי ערעור על ההחלטה לקופת החולים.  הערעור התקבל והיא נשלחה לבדיקה. פשוט כך.

במקרה נוסף עזרתי לאישה צעירה לקבל החזר מקופת החולים עבור טיפולי שיניים משמרים ומשקמים לאחר שעברה טיפולים כימותרפיים והקרנות, שפגעו קשות בשיניה. בתחילה, קופת החולים סירבה לתת לה החזר וטענה, שעל פי החוק רק אישה שיש לה גידול בראש זכאית לכך. בתום התכתבויות ארוכות, קופת החולים אישרה את הבקשה והעבירה לה את ההחזר לו הייתה זכאית.

למזלי, אני זוכה לסיפורי הצלחה רבים ופוגשת יום-יום בנשים אמיצות, שנותנות לי  את הכוח להמשיך ולפעול להפצת מידע על הזכויות המגיעות להן ובסיוע במימוש זכויות אלה. אני מבינה את חוסר האונים בהתמודדות מול הביורוקרטיה ומזמינה אתכן לפנות אלי בכל שאלה.

עו"ד שירין ג'יריס מעניקה שירותי מיצוי זכויות בעמותה. השירות ניתן ללא תשלום.

למידע: 03-6021717 שלוחה 236

Share

לא מוותרות על הזכויות שלכן

דילוג לתוכן